نویسندگان

متن

متن

لینکدونی

نظرات شما

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 299
بازدید کل : 180643
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



دعای ویژه دهه اول ماه ذی‌الحجه
دسته بندی : <-CategoryName-> نویسنده : اصغر واحدی

  هم‌نوا با «لبیک اللّهم لبیک» حاجیان در سرزمین مکه معظمه، مردم مسلمان در سراسر جهان به پیشواز دهه نخست آخرین ماه قمری رفته‌اند و با انجام برخی اعمال، خود را در ثواب حاجیان شریک می‌کنند. فارس: بار دیگر نسیم ماه ذ‌ی‌الحجه شروع به وزیدن گرفت و مسلمانان و مؤمنان خرسند از درک این ماه، خود را برای یک ماه پر خیر و برکت آماده می‌سازند، چرا که آخرین ماه قمری که آغازش با سالروز پیوند دریای جمال فاطمی و جلال علوی گره خورده و اواسطش «عید قربان» عید بندگی انسان در پیشگاه خداوند و عید امامت و ولایت «عید غدیر خم» است، سراسر شور و شعف است. وجود مقدس خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(ص) درباره فضیلت دهه نخست این ماه می‌فرماید:‌ «روزهای پاک‌تر از این دهه، نزد خداوند نیست»، این دهه در قرآن کریم به عنوان «ایام معلومات» یاد می‌شود: «وَیَذْکُرُوا اسْمَ الله ِ فِی أَیّامٍ مَعْلُوماتٍ» که برای آن اعمالی خاص ذکر شده است. *اعمال دهه نخست ماه ذی‌الحجه - روزه گرفتن ۹ روز اول این دهه -در هر شب از دهه اول میان نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز به جا آورد، در هر رکعت پس از «حمد» سوره «توحید» و سپس این آیه را بخواند: «واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَةً وَقالَ مُوسى‏ لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی‏ فی‏ قَوْمی‏ وَأَصْلِحْ وَلا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدینَ» تا شریک ثواب حاجیان شود، بدون اینکه از ثواب آنان چیزی کاسته شود. - در هر روز از این دهه پنج دعایى را که حضرت جبرئیل براى حضرت عیسى(ع) از جانب حق تعالى هدیه آورده است، بخواند و آن پنج دعا این است:‏ «أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ» «بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ» «أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ أَحَداً صَمَداً لَمْ یَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَلاَ وَلَداً» «أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ»‏ «أَحَداً صَمَداً لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ» «أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ» «یُحْیِی وَیُمِیتُ وَهُوَ حَیٌّ لاَ یَمُوتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ» «حَسْبِیَ اللَّهُ وَکَفَى سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ دَعَا لَیْسَ وَرَاءَ اللَّهِ مُنْتَهَى»‏ «أَشْهَدُ لِلَّهِ بِمَا دَعَا وَأَنَّهُ بَرِی‏ءٌ مِمَّنْ تَبَرَّأَ وَأَنَّ لِلَّهِ الْآخِرَةَ وَالْأُولَى‏» *نماز حضرت فاطمه(س) در روز اول این روز، روز بسیار مبارکی است و در آن چند عمل وارد است: اول روزه که ثواب زیاد دارد، دوم نماز! نماز حضرت فاطمه(س) که آن چهار رکعت است(دو نماز دو رکعتی)، مانند نماز امیر المؤمنین(ع) در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید ۵۰ مرتبه و بعد از آن تسبیح آن حضرت بخواند و بگوید: «سبحان ذی العزّ الشّامخ المنیف سبحان ذی الجلال البانخ العظیم سبحان ذی الملک الفاخر القدیم سبحان من یری اثر النّمله فی الصّفا سبحان من یری وقع الطّیر فی الهواء سبحان من هو هکذا و لا هکذا غیره»
      سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:,

پیش بینی وضع هوای استان مازندران
دسته بندی : <-CategoryName-> نویسنده : اصغر واحدی

  بر اساس آخرين نقشــــه هاي پيش يــــابي هــــواشناسي ، وضـــعيت جوي استان مازندران از روز دوشنبه تاريخ 15/7/92 تا روز پنجشنبه تاريخ 18/7/92 به شرح زير پيش‏ بيني مي شود. ضمناً تغييرات احتمالي در بولتن پيش بيني روزهاي آينده لحاظ خواهد شد. پیش بينی روز دوشنبه تاريخ : 15/7/1392 ابری گاهی همراه با بارندگی ، وزش باد و کاهش دما . وضعیت دریا : مواج و طوفانی سمت باد : شمالغربی تا جنوبغربی سرعت باد : 4 تا 8 در برخی مناطق تا 13 متر برثانيه . بیشینه دمــــای هـوای امروز ساری بدون تغییر نسبت به روز گذشته به 20 درجه ســـلسیوس و کمینه دمای هواي امشب ساری نیز با 2درحه کاهش نسبت شب گذشته به 16 درجه سلسيوس بالای صفر می رسد. پیش بينی روز سه شنبه تاريخ : 16/7/1392 ابری همراه با بارندگی ، وزش باد و احتمال رعدوبرق. پیش بينی روز چهارشنبه تاريخ : 17/7/1392 ابری در بعضی ساعات همراه با بارندگی و وزش باد از اواخر شب با کاهش ناپایداری . پیش بينی روز پنجشنبه تاريخ : 18/7/1392 نیمه ابری در مناطق غربی استان ابری با بارش پراکنده و بتدریج با کاهش ابر .
      دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:,

مدارس رودپی ساری با مشارکت محلی هوشمندسازی می شوند
دسته بندی : <-CategoryName-> نویسنده : اصغر واحدی

  شمال نیوز : بخشدار رودپی ساری با اشاره به توسعه علم آموزی در منطقه، اظهار کرد: مدارس بخش رودپی ساری با مشارکت محلی هوشمندسازی می شوند. عادل روحی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار کرد: با همکاری بخشداری رودپی و مساعدت اعضای شورای اسلامی و دهیاری های روستاهای سید محله، سلیمان محله و تاج الدین محله مدرسه پایه هفتم دخترانه و پسرانه بخش هوشمندسازی شده است. وی افزود: این اقدام در اجرای سند تحول بنیادین مبنی بر هوشمندسازی مدارس و توسعه علم آموزی در منطقه انجام شده است. بخشدار رودپی ساری با اشاره به اینکه 70 میلیون از اعتبارات محلی و پیگیری بخشداری برای هوشمندسازی این مدرسه تخصیص یافته است، تصریح کرد: این مدرسه هوشمند به زودی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و مسئولان شهرستانی بهره برداری می شود. روحی با بیان اینکه بخش رودپی از مناطق مستعد رشد علمی به واسطه تعدد مراکز دانشگاهی و حوروزی است، یادآور شد: این بخش تنها بخش مازندران بوده که دارای 10 واحد دانشگاهی بزرگ و کوچک و یک حوزه علمیه است. وی افزود: با گذشت 9 ماه از تاسیس بخش رودپی هنوز هیچ اعتبار ملی و استانی به منطقه تخصیص نیافته و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در منطقه با مشارکت دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها سامان می یابد. روحی بیان کرد: سعی داریم با تلاش شوراهای محلات و دهیاران، همه مدارس منطقه را در یک پروسه زمانی مشخص هوشمندسازی کنیم تا رودپی قطب توسعه علمی منطقه شود.
      دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:,

خسارت 200 میلیارد ریالی سیل در مازندران
دسته بندی : <-CategoryName-> نویسنده : اصغر واحدی

 

شمال نیوز: استاندار مازندران گفت: سیل اخیر در برخی شهرستان های استان حدود 200 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

ربیع فلاح جلودار در جلسه مدیریت بحران استان در بهشهر بیان داشت: سیل اخیر هشت میلیارد تومان در بخش زیربنایی، هفت میلیارد تومان به اماکن عمومی و مسکونی و بیش از 4 میلیارد تومان به حوزه کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

انتقاد از روند تخریب اراضی
 
وی با انتقاد از روند تخريب اراضي و منابع طبيعي، بيان داشت: بنا به نظر كارشناسان يكي از مهم ترين دلايل وقوع سيل در استان، ساخت و سازهاي بي رويه در حريم رودخانه ، تغيير الگوي كشت و فرسايش خاك است.
 
فلاح با بيان اينكه مي بايست با نگاهي كارشناسانه و تدبير پيشگيرانه در جهت جلوگيري از بروز اين گونه حوادث گام برداريم، اذعان داشت: احياي فني و استانداردسازي آبروهاي موجود و ايجاد آبروهاي جديد، احداث كانال هاي فرعي جهت تغيير مسير و هدايت آب ، آزادسازي حريم رودخانه و ساخت آبروها در پايين دست ، جلوگيري از شخم و شيار زمين و ... از جمله اقداماتي ست كه بايد در اين منطقه صورت گیرد.
 
استاندار مازندران با اشاره به پیشرفت های تکنولوژی هواشناسی تاکید کرد: مدیریت بحران باید ارتباط تنگاتنگی با هواشناسی داشته باشد تا از قبل آمادگی لازم جهت مواجهه با اینگونه حوادث ایجاد شود.
 
ارگانها آماده باش برای امدادرسانی باشند
 
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری نیز در این جلسه اطلاع رسانی به موقع و گسترده را یکی از مهم ترین عوامل کاهش خسارات در حوادث و بلایای طبیعی دانست و گفت: پیش بینی و هشدار وقوع اینگونه حوادث باید از پخش خبر در رسانه ها فراتر رفته و به گوش همه مردم در دورترین مناطق روستایی برسد.
 
علیرضا یونسی رستمی افزود: وقتی احتمال وقوع حادثه از قبل پیش بینی می شود، تمام ارگان های امدادی و خدماتی باید به حال آماده باش درآمده و در منطقه حاضر باشند.
 
توجه ویژه به صنعت بیمه در حوادث شود
 
علی احسانی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران نیز در ادامه جلسه حضور جامع صنعت بیمه در اینگونه حوادث را ضروری دانست و گفت: اگر مجموعه ای دچار خسارت شد این بیمه ها هستند که باید برای جبران خسارت حضور داشته باشند البته فرهنگ بیمه نیز باید در میان مردم ترویج شود.

      سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:,

پیش بینی وضع هوای استان مازندران
دسته بندی : <-CategoryName-> نویسنده : اصغر واحدی

 

بر اساس آخرين نقشــــه هاي پيش يــــابي هــــواشناسي ، وضـــعيت جوي استان مازندران از روز سه شنبه تاريخ 9/7/92 تا روز  جمعه تاريخ 12/7/92 به شرح زير پيش‏ بيني مي شود. ضمناً تغييرات احتمالي در بولتن پيش بيني روزهاي آينده لحاظ خواهد شد.

    پیش بينی   روز  دوشنبه                            تاريخ : 8/7/1392

    صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر با احتمال رشد ابر.

     وضعیت دریا : موج کوتاه                      سمت باد : شمالغربی تا غرب  

سرعت باد :  3 تا 10 متر برثانيه .

بیشینه دمــــای هـوای امروز ساری با 2 درجه افزایش نسبت به روز گذشته به 30 درجه ســـلسیوس و کمینه دمای هواي امشب ساری نیز بدون تغییر نسبت شب گذشته به 18 درجه سلسيوس بالای صفر می رسد.

   پیش بينی   روز  چهارشنبه                       تاريخ : 10/7/1392

    صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما و احتمال وزش باد گرم.

    پیش بينی   روز  پنجشنبه                        تاريخ : 11/7/1392

    صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد گرم .

     پیش بينی   روز جمعه                            تاريخ : 12/7/1392

    صاف تا نیمه ابری در اواخر وقت با افزایش ابر و وزش باد.

      سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:,
مطال گذشته

·

دعای ویژه دهه اول ماه ذی‌الحجه ارسال در : 1392/7/16 7:30

·

پیش بینی وضع هوای استان مازندران ارسال در : 1392/7/15 10:35

·

مدارس رودپی ساری با مشارکت محلی هوشمندسازی می شوند ارسال در : 1392/7/15 10:30

·

خسارت 200 میلیارد ریالی سیل در مازندران ارسال در : 1392/7/9 8:54

·

پیش بینی وضع هوای استان مازندران ارسال در : 1392/7/9 8:48

·

آقای استاندار خوش آمدید اما ... ارسال در : 1392/6/20 9:0

·

تشديد نظارت درشهرک هاي ساحلی مازندران ارسال در : 1392/6/20 7:52

·

اطلاعيه مديريت بحران ارسال در : 1392/6/20 7:48

·

مهمترین عناوین روزنامه های سه‌شنبه ارسال در : 1392/6/19 8:12

·

پرواز به سرزمین وحی از 7 مهر ماه ارسال در : 1392/6/19 7:59

·

مهمترین عناوین روزنامه های دوشنبه ارسال در : 1392/6/18 8:17

·

هیزم تر به کسی فروختن !!! ارسال در : 1392/6/18 8:13

·

سكانداري استانداری مازندران به ربیع فلاح رسید ارسال در : 1392/6/18 8:4

·

مهمترین عناوین روزنامه های یکشنبه ارسال در : 1392/6/17 8:37

·

جدول قیمت خودرو در هفته اخیر ارسال در : 1392/6/16 9:6

·

آخرش معلوم شد، توی سبد یارو چه بود؟ ارسال در : 1392/6/16 8:56

·

پیش بینی وضع هوای استان مازندران ارسال در : 1392/6/16 8:47

·

مهمترین عناوین روزنامه های چهارشنبه ارسال در : 1392/6/13 9:32

·

عبوری در سمت شهردار ساری ابقاء شد ارسال در : 1392/6/12 17:50

·

پیش بینی وضع هوای استان مازندران ارسال در : 1392/6/12 10:8

درباره وبلاگ

این وب سایت برای انعکاس موضوعات و خبرهایی پیرامون بخش رودپی جنوبی آکند شهرستان ساری ایجاد شده است.




آرشیو مطالب

لینک دوستان